Aktualności gastronomiczne

Promocja restauracji w Internecie. Sprawdź, czy robisz to dobrze

Promocja restauracji w internecie

Według badań, 83% osób przed wizytą w restauracji sprawdza ją najpierw w Internecie.Statystyki nie zostawiają suchej nitki na restauratorach, którzy obecność w Internecie traktują z pobłażaniem. Nawet jeśli targetem lokalu są kobiety +50, to demografia i upływający czas będą działać na niekorzyść takiej restauracji.

Dla niektórych Facebook stał się synonimem Internetu. Nic bardziej mylnego! Promocja restauracji w Internecie to nie tylko posty na FB.

Strona www

Pierwszy ważny element promocji w Internecie to dobrze skonstruowana i zoptymalizowana strona www restauracji. Z aktualnym menu, galerią zdjęć i danymi teleadresowymi. Istnieją wtyczki i aplikacje, które pozwalają na stronie zamontować panel do zamówień. Jest to przydatne, gdy oferujesz dania na dowóz.

Widoczność w Google

Obecność w wyszukiwarce Google to podstawa w lokalnym biznesie. W Polsce Google zjada ponad 90% rynku. Jeśli ktoś szuka informacji o Twoim lokalu, to prawie na pewno robi to przez Google.

Google Maps. To, o co warto zadbać to przede wszystkim zgłoszenie swojego lokalu do Google Maps. Jeśli pan Marek jest w Warszawie i szuka tam pizzerii, to w Google wyświetlą mu się w pierwszej kolejności te najbliżej niego, zlokalizowane na mapie Google. Aby zgłosić lokal do mapy, musisz założyć konto w Google a następnie wprowadzić dane swojej firmy i czekać na list od Google z kodem autoryzującym.

SEO. Warto wymienić się linkiem do waszej strony z inną firmą, która świadczy usługi dla podobnej grupy docelowe. Np. kawiarnia może wymienić się linkiem z zaprzyjaźnionym salonem fryzjerskim. On umieszcza na swojej stronie Twój link, a Ty na swojej jego. Po 1 – możesz liczyć na wejścia od klientek fryzjera i nowych gości, a po 2 – im więcej linków Twojej strony w Internecie, tym wyższa pozycja w Google. Oczywiście zakładając, że Twoja strona www została dobrze zbudowana i jest przyjazna robotowi Google. Tego typu działania nazywa się SEO.

PPC. PPC to kampanie sponsorowane w Google, czyli reklamy w których płacisz za wejścia na Twoją stronę. Kampanię sponsorowaną zakładasz w Google AdWords. Kiedy warto wykupić reklamę? Wówczas, gdy dopiero rozpoczynasz działalność i Twoja pozycja w wyszukiwarce jest niska. A także wtedy, gdy nie możesz się przebić do TOP3 na popularne frazy, np. “pizzeria warszawa”, “pizza w poznaniu” itp.

Prowadzenie bloga

To już wyższy poziom obecności w Internecie. Własny blog to skarb dla restauracji, to taka żywa historia, kalendarium i pamiętnik w jednym. Oczywiście tylko wówczas, gdy jest prowadzony ciągle. Co na blogu? Możesz opisywać dania, pisać własne przemyślenia, anegdoty, relacje z wydarzeń itp. Oczywiście każdy wpis powinieneś podlinkować: na stronie – o ile blog jest na osobnej domenie, a także w mediach społecznościowych.

Social Media

Facebook. Obecność w social media to oczywista oczywistość. Napisałem kiedyś artykuł o menu na facebooku – temat nadal aktualny, napisałem o tym jak dbać o opinie. Facebook to miejsce rozrywki, wrażeń, dzielenia się swoimi przeżyciami. Dostosuj się do tego i nie próbuj na siłę sprzedawać. Jeśli nie masz jeszcze wielu fanów na FB, to możesz wykupić tam reklamę i dotrzeć ze swoim przekazem do tysięcy osób z wybranej przez siebie grupy docelowej (wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania, płeć).

Instagram. Oprócz Facebooka weź pod uwagę Instagram – miejsce, gdzie wrzuca się zdjęcia. Zwłaszcza, jeśli masz w swoim gronie fotografa-pasjonata.

Youtube. Czyli popularny portal z filmami video. Warto w nim być dlatego, że społeczność na Youtube jest bardzo liczna. Film można również udostępnić na każdym portalu społecznościowym, a Youtube jest połączone z Google – filmy bardzo ładnie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Jakie filmy nagrywać? O tym jak pracujecie, jak się bawicie, jak przyrządza się daną potrawę od A do Z. Możesz zrobić cykl filmów, w których opowiesz o waszym głównym składniku/daniu/napoju/potrawie.

Snapchat. Dla lokali kierujących swoją uwagę w stronę młodzieży polecam Snapchat, gdzie zdjęcie żyje przez określoną liczbę sekund a wszystko dzieje się “na żywo”.

Twitter. Na zachodzie bardzo popularny jest Twitter, na którym w łatwy sposób możesz sprawdzić, czy ktoś akurat nie jest głodny. Wystarczy wpisać tam w wyszukiwarce słowo kluczowe, np. kawiarnia, a w wynikach otrzymasz osoby, które w swojej krótkiej wypowiedzi (twitty mogą zawierać maks. 160 znaków) wybierają się do kawiarni lub szukają dobrej. Wówczas wystarczy odpowiedzieć takiej osobie i zaprosić do siebie.

Kupony rabatowe

Nadal popularne są kupony, czyli zakupy grupowe. Tego typu promocje są stosowane z reguły przy okazjach – Walentynki, święta, andrzejki, Sylwestra itp. Jeśli narzekasz na brak gości to jest to dobra opcja, ale jeśli nie, to skup się na dniach w których masz najmniejszy utarg. Obecność na portalu z zakupami grupowymi to dobry pomysł na wypromowanie nowego lokalu lub dania.

Aplikacje lojalnościowe

Internet kojarzy się głównie z komputerem, ale technika idzie na przód i smartfony z powodzeniem weszły w nasze życie. Aplikacje dla gastronomii na smartfony to przede wszystkim programy lojalnościowe. Czasy kartek i pieczątek się skończyły, teraz popularne są aplikacje i warto iść w tym kierunku. Listę aplikacji z programami lojalnościowymi znajdziesz tutaj.

Daj się ocenić

Jeśli masz ambicję stać się najlepszą restauracją w mieście – a na pewno masz, to daj się poznać specjalistom i blogerom. W Internecie jest wiele stron i blogerów, którzy oceniają lokale. Niektórych znajdziesz w naszej blogosferze gastronomicznej.

Promocję restauracji w Internecie możesz prowadzić sam, a możesz też zlecić ją specjalistom. Nasi Partnerzy świadczą usługi marketingowe dla gastronomii na terenie całego kraju. Zapraszamy: kontakt(@)managero.pl lub 57 607-31-77.

Promocja restauracji w Internecie. Sprawdź, czy robisz to dobrze
5 (100%) 1 vote

Zostaw komentarz

eighteen − 8 =