Aktualności gastronomiczne

7 sposobów na wykorzystanie kodów QR w restauracji

kody QR w restauracji

Kody QR mogą być bardzo użyteczne w planie marketingowym restauracji. Kody te stały się wszechobecne w ciągu ostatnich kilku lat.

Ponieważ co raz więcej gości przełącza się na smartfony, tendencja ta może się utrzymać w najbliższej przyszłości. Niestety, wiele firm zajmujących się marketingiem przekonuje właścicieli, że muszą wydać fortunę, aby to wykorzystać. W rzeczywistości kody QR są jednym z najmniej kosztownych sposobów uzyskiwania interakcji z Twoimi gośćmi, gdy są odpowiednio wykorzystywane.

Quick Response lub QR to kody kreskowe pozwalające na zapisane dużej ilości danych. Te małe kody zawierają dużo więcej informacji niż tradycyjny kod UPC. Czytniki kodów QR to jedne z najgorętszych aplikacji w smartfonach, ponieważ ludzie chcą się dowiedzieć czym są te śmieszne malutkie kwadraciki. W połączeniu ze smarfonem można je wykorzystać do skanowania niemal każdej strony internetowej. A o ileż wygodniejsze jest skanowanie kodu w porównaniu z tradycyjnym wpisaniem znacznie dłuższego URL wie ten, kto już korzysta z czytnika!

Kluczem do skutecznego wykorzystania kodów QR jest umieszczenie kodów w miejscach, w których gość lub potencjalny gość może uzyskać najbardziej przydatne informacje. Wprowadzając kody QR w restauracji, warto rozważy, gdzie gość znajdzie kod i jakie informacje chciałbyś żeby zobaczył w tym czasie. To jest klucz do dobrze przemyślanej strategii kodów QR.

Oto 7 sposobów wykorzystania kodów QR w restauracji

Poza lokalem

1. Reklamy: każda tradycyjna drukowana reklama powinna zawierać kod QR, dzięki czemu czytelnik ma szansę dowiedzieć się więcej o Twojej restauracji, menu i promocjach.

2. Media społecznościowe: zamieść zdjęcie kodu QR na Facebooku lub na Twitterze. Element zaskoczenia sprawi, że Twoi fani i obserwatorzy będą skanować, co znajduje się po drugiej stronie kodu.

3. Drzwi przednie: jeśli obok Twojej restauracji przechodzi codziennie dużo pieszych, powieś kod QR na drzwiach łączący się z Twoim menu. Dzięki temu ludzie dowiedzą się więcej o restauracji i wezmą pod uwagę rezerwację.

Wewnątrz lokalu

4. W przedsionku: Jednym z najbardziej frustrujących momentów w restauracji jest oczekiwanie na stół. Połącz kod QR z interesującą częścią swojej witryny, historią firmy lub menu, które pomogą Twoim gościom zająć ten nieprzyjemny czas.

5. Na menu: Jest to ogromna okazja, aby dać gościom znacznie więcej informacji na temat żywności, którą podajesz. Możesz dodać zdjęcia Twoich potraw, albo dokładną listę składników, lub alergenów. Dodanie kodu QR do listy win daje wiedzy sommeliera w dłoni konsumenta.

6. Na obrusie: podczas gdy Twój gość czeka na jedzenie, daj mu szansę zostać fanem na Facebooku lub obejrzeć jakiekolwiek nadchodzące wydarzenia specjalne.

7. Badanie satysfakcji klientów: jest to kolejny obszar, w którym możesz wykorzystać kod QR bez zbędnych wydatków. Dodaj kod QR do małej ulotki, prosząc o opinie gości. Gwarantowana jest mnogość odpowiedzi przy małym nakładzie pieniężnym restauracji.

Najlepszą stroną kodów QR jest to, że są one niezwykle tanie w produkcji. W sieci można znaleźć darmowe generatory kodów QR, są też odpowiednie szkolenia w tym zakresie. Warto zainteresować się tą nowinką technologiczną, gdyż z pewnością urozmaici ona Twoim gościom posiłek, a Tobie przyniesie wymierne korzyści.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swojej restauracji? Skorzystaj z polecanych aplikacji IT dla gastronomii.

Oceń
[Głosów: 0 Ocena: 0]

komentarz

  • Jestem dość ciemny w tych sprawach i wciąż nie wiem z czym się je ten kod QR, ale dzięki za pokazanie jak go mogę wykorzystać! Pozdrawiam!

Call Now Button