Aktualności gastronomiczne

Jak sprawić, żeby Twoje jedzenie było bardziej fit – 4 wskazówki

Jak sprawić, żeby Twoje jedzenie było bardziej fit

Od diet zdrowych dla serca do wysokobiałkowych – dążenie do zaspokojenia popytu konsumentów na lepsze dla nich opcje rozwija się od dziesięcioleci. Ale kiedy goście podchodzą do baru, czy naprawdę zamawiają zdrowe opcje, czy też trzymają się tego co znają, jak schabowy i frytki? Odpowiedź zależy od tego, kogo zapytasz.

Definicja czegoś „zdrowszego”

Co znaczy słowo „zdrowy”? – pyta Nick Reader, dyrektor generalny i współzałożyciel PDQ, restauracji skupiającej się wokół smażonego kurczaka z lokacjami w dziewięciu stanach w Ameryce. Zwraca też uwagę na to, że kiedyś zdrowy znaczyło tylko niskotłuszczowy. W obecnych czasach ludzie są bardziej wykształceni i wiedzą, że mogą kontrolować spożycie tłuszczu i kalorii w zależności od tego, czy chcą schudnąć, czy utrzymać wagę.

Restauracja oprócz smażonego kurczaka ma w swojej ofercie produkty bardziej fit, takie jak wrap z awokado i sałatą, lub grillowanym mięsem. Jednak w przypadku knajp takich jak PDQ bardzo ciężko jest mówić o jakiejkolwiek diecie, dlatego właściciel stawia na dobrą jakość swoich produktów- swojskie kurczaki, domowe panierki. Pracownicy przygotowują u niego posiłki przy otwartej kuchni- aby każdy gość mógł zobaczyć jak jego danie jest tworzone.

Jonathan Tress, wiceprezes ds. Marketingu restauracji Noodles & Company podkreśla, że większość ich gości nie jest wyłącznie „zdrowa” lub „niezdrowa” w codziennych wyborach. „Myślę, że nasze menu pomaga w różnych porach w ciągu tygodnia” – mówi.

„W poniedziałek na lunch, kiedy starasz się być fit, zamówisz sałatkę, ale w czwartek wieczorem, jesteś gotowy na makaron z serem.” Ich menu musi być po prostu wielostronne.

Więcej zieleniny

Większość konsumentów i restauratorów zgadza się, że włączenie większej ilości owoców i warzyw do swojego menu jest zdrowym wyborem.

W Oceana Poke w Nowym Jorku goście mogą zbudować swoje własne danie z owocami morza na bazie białego ryżu, brązowego ryżu, komosy ryżowej, mieszanych warzyw lub klusek z cukinii. „Wierzcie lub nie, sprzedajemy więcej klusek z cukinii niż ryżu” – mówi dyrektor generalny Zeki Yesilyurt. Tradycyjne gazowane napoje zostały zastąpione domowymi herbatami o smaku owoców, takich jak mango-ananas-yuzu lub przyprawiona brzoskwinia. Letnia specjalność Ocean Poke to świeżo wyciśnięty sok z arbuza. “Arbuz ma dużo naturalnego cukru, więc nie musisz niczego dodawać” – mówi Yesilyurt.

PDQ powiększył również swoje menu o potrawy warzywne. “Mamy frytki, ale mamy też pieczone słodkie ziemniaki i frytki z cukinii. Mamy pieczone brokuły, które robimy w naszym piekarniku”– mówi Reader.

Firma Noodles & Company chce wprowadzić do menu produkty sezonowe. Wierzą, że goście docenią różnorodność, którą im będą oferowali.

Czyste równa się zdrowe

Jeśli „zdrowy” stał się jednoznaczny ze „świeżym”, to jakie jest następne określenie, które spodoba się gościom? Wielu restauratorów wskazuje jedno słowo: czyste.

„Wydaje mi się, że „zdrowy” się skończył, ponieważ ludzie nadużyli tego słowa tak bardzo, że nigdy nie zostaną zdefiniowani w sposób, który ludzie w pełni zrozumieją” – mówi Karen Firsel, założyciel i właściciel firmy Jar Bar, Northbrook, w stanie Illinois, która sprzedaje śniadania i obiady w przyjaznych dla podróżnych słoikach. „Myślę, że „czyste” to słowo, które ludzie rozumieją i do czego dążą.”

Dla restauratorów czyste oznacza unikanie przetworzonych produktów oraz sztucznych środków aromatyzujących i konserwantów na rzecz produktów wytwarzanych od podstaw we własnym zakładzie.

Kiedy Reader założył PDQ z partnerem biznesowym Bobem Bashamem, zainspirowało ich pragnienie czystszej opcji dla rodzin z małymi dziećmi. „Staraliśmy się karmić nasze dzieci dość czysto w domu. Myśleliśmy, czy moglibyśmy wytwarzać żywność od zera, nie mieć mikrofal ani zamrożonych produktów i czy moglibyśmy to zrobić przy użyciu naturalnych konserwantów lub bez konserwantów? Prawdopodobnie jesteśmy w 98% czyste, z kilkoma wyjątkami, takimi jak ciasteczka Oreo w przypadku koktajli mlecznych. Każdy sos jest przez nas wytwarzany i kontrolujemy składniki. Właśnie tego chcą ludzie.”

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na frytki, sałatkę, czy miskę makaronu , czyste może odnosić się do wszystkiego.

Teoria się sprawdza, stwierdza Technomic. Około 57% konsumentów zgadza się, że jeśli jedzenie jest “naturalne”, to czują się lepiej po posiłku, zgodnie z badaniem Naturom & Organic: The Impact on Foodservice firmy Technomic.

Czy żywność organiczna jest konieczna?

Popyt na produkty ekologiczne rośnie w sklepach spożywczych, ale nie przekłada się to na restauracje. Badanie Technomic wykazuje, że 30% konsumentów zwykle szuka żywności ekologicznej na jakieś domowe okazje, a tylko 18% robi to podczas posiłków poza domem.

W Just Be Kitchen Peters zdecydował się na ekologię za pomocą kilku przedmiotów. „Kupowanie tylko produktów ekologicznych jest po prostu niezwykle kosztowne” – mówi. Jest przeciwnikiem organicznej kapusty i świeżych jagód, które są używane w niewielkich ilościach w menu. „Wydaje mi się, że konsumentowi zależy na tym, aby danie w całości było ekologiczne, ale widzę, że konsumenci dbają o to, skąd pochodzi białko” – mówi Peters. Ta preferencja doprowadziła go do wyboru wołowiny karmionej ekologicznie trawą dla restauracji za 13 dolarów burgera.

PDQ pozyskuje kurczaka, które nie zawiera hormonów i antybiotyków, ale manager mówi, że postawienie w całości na ekologię jest kosztowne. „ Próbujemy pozostać w cenie dostępnej dla mas. Czasami ludzie chcą określonej jakości mięsa, ale może to oznaczać, że samo mieso to 4, 5 lub 6 dolarów”, mówi restaurator. „W porządku, gdy jesz tak w domu, ale jest wielu ludzi, których nie stać na jedzenie w ten sposób”.

W Uberrito Fresh Mex interesujemy się konkretnie napojami organicznymi – mówi Greg Snodgrass, przewodniczący sieci burrito z lokalizacjami w Teksasie i Arizonie. Uberrito ma korzystne wyniki sprzedaży organicznej herbaty w butelkach. “Ludzie piją ekologiczną herbatę”, mówi. „Matki chcą wiedzieć na temat napojów dla dzieci, czy nasze soki są ekologiczne”

Kluczem jest personalizacja

Jeśli chodzi o sposób rozumienia szerokich definicji słowa „zdrowy”, odpowiedź można znaleźć w nurcie już powszechnym: personalizacja.

To kluczowa strategia dla Uberrito. „To naprawdę zależy od gościa, czego chce od tego dnia”, mówi Snodgrass. „Możemy zrobić to tak zdrowo, jak chcą, mają do wyboru nawet 40 rodzajów dodatków”. Uberrito sprzedaje również mniejsze wersje burritos, miski, tacos i sałatki dla tych, którzy szukają przekąski zamiast pełnego posiłku. „Jeśli chcesz połowę szufelki zamiast pełnej gałki lodów, możemy to zrobić,” dodaje Snodgrass.

Noodles & Company również opiera się na personalizacji. „Jeśli zwracasz uwagę na kalorie, to możesz poszukać substytutów wśród dodatkowych warzyw lub zmienić typ kluski” – mówi Tress. „Łatwo jest nam przystosować się do tego, co „zdrowo” znaczy dla Ciebie.”

Jeśli interesuje Cię audyt restauracji, zgłoś się do specjalisty w Twoim regionie: link

Oceń
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Zostaw komentarz

Call Now Button