Aktualności gastronomiczne

4 istotne aspekty, o których należy pamiętać prowadząc restaurację

o czym pamiętać prowadząc restaurację

Na co klienci zwracają uwagę w restauracji? Czy jest to tylko jedzenie ? Chociaż jakość posiłków jest kluczowa, są też inne aspekty o które należy zadbać.

O czym warto pamiętać prowadząc restaurację?

#1 Czystość

Wszelkie raporty publikowane przez badaczy rynku gastronomicznego stwierdzają, że klienci przywiązuje dużą uwagę do czystości lokalu. Jednym z wniosków z przeprowadzonych badań jest to, że brak higieny jest drugim powodem niezadowolenia klientów w restauracji.

Toaleta wydaje się być niewielką częścią działalności, ale jest nie mniej ważna niż wszystko inne. Jeżeli klient widzi, że łazienka jest czysta, będzie tak samo myślał na temat kuchni. Więc czysta toaleta, która ma papier toaletowy, mydło i ręczniki jest bardzo ceniona.

#2 Otwarta kuchnia

Goście coraz częściej wolą widzieć, że szef kuchni i kucharze są zaangażowani w restaurację. To dlatego otwarte kuchnie stały się bardzo popularne.

Takie ustawienie dodaje wartości restauracji: konsumenci doceniają, że są w stanie zobaczyć jak ich posiłki są przygotowywane.

#3 Zastawa stołowa

Goście lubią się chwalić na portalach społecznościowych co jedzą, stąd nakrycie stołu odgrywa ważną rolę.

Badanie przeprowadzone przez University of Oxford w Wielkiej Brytanii i Politechniki w Walencji wykazało, że kolor i materiał naczynia mogą wpływać na smak i aromat potraw. W związku z powyższym, na przykład czekolada smakuje lepiej w pomarańczowym kubku z kremowym tłem, a jedzenie serwowane w miskach daje złudzenie, że potrawa jest gęstsza i bardziej sycąca.

#4 Słabości twojej restauracji

Odkryj słabości swojej restauracji poprzez bezpośrednią rozmowę z gośćmi. Pytając na przykład „jak smakuje obiad” możesz otrzymać ważną informację zwrotną.

Miej przygotowane rozwiązanie na wypadek negatywnego feedbacku: kartę rabatową na następną wizytę, mały upominek lub zadośćuczynienie dla gościa.

Jeśli informacja zwrotna jest pozytywna, koniecznie poproś gości, aby podzielili się swoją opinią w internecie. Na przykład na portalu społecznościowym lub na portalu specjalistycznym. W tym celu możesz dać gościom ulotkę z adresem lub wykorzystać jeden z programów lojalnościowych, które mają funkcje badania opinii.

Powyższe zadania może wykonywać manager lokalu lub po prostu kelner. Kluczowe jest dobre przeszkolenie załogi. Najnowsze szkolenia i kursy dla kadry gastronomicznej znajdziesz tutaj.

Czas, kiedy jedzenie było główną gwiazdą w zarządzaniu restauracji minęło. Skupy się więc również na pozostałych aspektach!

Oceń
[Głosów: 0 Ocena: 0]

Zostaw komentarz

Call Now Button